سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیحاتی در مورد خودروهای ایرانی
صفحه اصلی | عناوین مطالب | تماس با من | پروفایل | فارسی | عربی | انگلیسی google-site-verification: google211d1c18cda3acd8.html
مدیا پلیر
آمار وبلاگ


خودرو های کره ای بالاخره در تیراژ گسترده وارد ایران شدند و شرکت های واردکننده فهرست جدید قیمت های این محصولات را به صورت غیر رسمی اعلام کرد . محصولات اطلس خودرو و آسان موتور که به ترتیب عرضه کننده محصولات کیا موتورز و هیوندای کره جنوبی هستند شامل افزایش قیمت 5 تا 20 میلیون تومانی شده اند . رکورددار این افزایش قیمت ها ، کیا اسپورتیج است . نسل جدید اسپورتیج در یک مرحله وارد کشور شد و واردات آن تا مدتی قبل قطع بود و قیمت شرکتی تعیین شده برای آن نیز حدود 56 میلیون تومان تعیین شده بود . قیمت این خودرو در بازار در زمان کمبودش تا مرز 80 میلیون تومان و حتی بالاتر ( چیزی حدود کیا موهاوی که دو سایز بزرگتر از اسپورتیج است ) نیز رفت و همه تصور می کردند با عرضه مجدد این خودرو قیمت ها به حالت عادی باز گردند اما در کمال ناباوری ، اسپورتیج رکورددار افزایش قیمت های شرکتی اطلس خودرو بود به گونه ای که قیمت جدید تعیین شده برای این خودرو 74.7 میلیون تومان تعیین شده است .

خودرو های وارداتی تا پیش از این با مشکل عدم ثبت سفارش و عدم توانایی در عرضه مناسب خودرو ها به بازار دست و پنجه نرم می کردند و فهرست قیمت هایشان را از اردیبهشت ماه دستکاری نکرده بودند . حتی بهمن خودرو که محصولاتش را به صورت CKD به تولید می رساند هر از چند گاهی افزایش قیمت های نجومی را برای خودرو هایش در نظر می گرفت . بهانه ها بسیار بودند : از سونامی ژاپن گرفته تا افزایش قیمت ین ، افزایش تقاضا ، افزایش قیمت موارد اولیه فلزی صنعت خودرو و هزاران هزار دلیل دیگر . از آن طرح وارد کنندگان و حتی تولید کنندگان شکایت دارند که از طریق بانک ها نمی توانند هزینه ای به خارج از کشور منتقل کنند و به دلیل افزایش تحریم ها به قطعه یا خودرو مورد نظرشان برسند که یکی از این شاکی ها همین سایپای خودمان است !

در ادامه به بررسی جدیدترین فهرست قیمت خودرو های وارداتی کره ای در ایران خواهیم پرداخت :

محصولات کیا در ایران ( اطلس خودرو )

کیا سراتو کوپ : 49.8 میلیون تومان ( 4.3 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا سراتو : 46.7 میلیون تومان ( 4.5 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا کارنز(فیس لیفت) : 49.7 میلیون تومان ( 5.5 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا اسپورتیج : 74.7 ( 18.3 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا موهاوی : 85.1 میلیون تومان ( 7 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا سورنتو : 74.7 میلیون تومان ( 9.7 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا کادنزا : 76.6 میلیون تومان ( 10.3 میلیون تومان افزایش نسبت به قیمت اولیه اعلام شده )

محصولات هیوندای در ایران (آسان موتور )

هیوندای سوناتا YF : 65.3 میلیون تومان

هیوندای آی ایکس 55 : 82 میلیون تومان

هیوندای آی ایکس 35 : 72 میلیون تومان

هیوندای آزرا 2012 ( نسل جدید ) : 89-90 میلیون تومان

هیوندای سانتافه : 73 میلیون تومان

هیوندای آی30 : 48 میلیون تومان

هیوندای آی20 : 40 میلیون تومان

ون اچ1 : 64 میلیون تومان

هیوندای جنسیس سدان : 99.9 میلیون تومان

هیوندای جنسیس کوپه : 74.3 میلیون تومان

محصولات مزدا در ایران ( بهمن خودرو)

مزدا 3 : 53 میلیون تومان

مزدا 2 : 37 میلیون تومان

هنوز اطلاعاتی از قیمت های نهایی دیگر واردکنندگان و تولید کنندگان در دست نیست اما به نظر می رسد با این روند افزایش قیمت مسئولان بار دیگر به فکر کاهش اورژانسی تعرفه واردات و هزاران مالیات و هزینه دیگر که به واردکنندگان تحمیل می شود بیفتند.شرکت های عرضه کننده این محصولات نحوه استقبال مردم از سری جدید خودرو های وارداتی بسیار خوب ارزیابی کرده اند و در کمال تعجب از تقاضای بالا برای خرید این محصولات خبر می دهند . هم اکنون تمامی محصولات به تعداد کافی در نمایندگی های اطلس خودرو و آسان موتور موجود هستند و با طول دوره 15 روزه به مشتریان تحویل داده می شوند.



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 90/11/27 ] [ 6:42 عصر ] [ محمد رضا آزادبری ]
درباره وبلاگ
برچسب‌ها وب
نظرسنجی
IS
بک لینک فا